استاندار تهران درخصوص بحران آب در تهران در فصل تابستان گفت هر چند کمبود آب جدی است اما اکنون در تهران بحران آب وجود ندارد و با همکاری مردم فصل تابستان بدون کمبود آب پشت سر گذاشته می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، علیرضا فخاری در گفت‌وگو با پانا درخصوص کم‌آبی در تهران و اقدامات مدیریتی برای جلوگیری از بحران کم‌آبی اظهار کرد: «کمبود آب جدی است اما از آن به عنوان بحران صحبت نمی‌کنیم. اگر بخواهیم به نقطه بحران نرسیم، باید نظام صحیح مصرف را در دستور کار داشته باشیم و مصرف بهینه از آب موجود را داشته باشیم.»
 
استاندارد تهران با تاکید بر مدیریت نظام مصرف آب افزود: «اگر از همین امروز تصمیم بگیریم که نظام مصرف آب را اصلاح کنیم و آب شرب و بهداشتی را از هم جدا کنیم، می‌توانیم برای آیندگان تضمین کنیم آبی که اکنون موجود است کفاف نیازهای جاری استان را خواهد داشت به شرط اینکه مراعات کنیم و از مصرف بی‌رویه جلوگیری کنیم.»
 
وی خاطرنشان کرد: «برای مدیریت مصرف آب باید در حوزه های صنعتی و کشاورزی پایین دست با مکانیزه کردن و استفاده از روش‌های نوین، آبیاری را نوین کنیم و اجاره دهیم آب به میزان مورد نیاز مصرف شود.»
 
فخاری درباره بحران آب در تابستان نیز گفت: «ماهیچ بحران آبی در تهران نداریم و تابستان را به شرط همکاری مردم می‌گذارنیم. اگر 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب وجود داشته باشد، به راحتی از تابستان بدون کمبود آب عبور می‌کنیم.»
 
آخرین اطلاعات جدول پهنه‌ای بارش استان‌های کشور نشان می‌دهد که میزان بارش دریافتی تهران از ابتدای مهرماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال، 130 میلی متر بوده که 78 میلی متر کمتر از شرایط نرمال است. این در حالی است که میانگین سالانه بارش تهران حدود 280 میلی متر است که با وجود عبور از پربارش ترین ماه‌های سال، فقط 130میلی متر آن دریافت شده است.
 

لینک کوتاه
  کمبود آب تهران صرفه‌جویی مصرف آب

اخبار مرتبط

نظرات شما